klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Thursday, September 15, 2011

Terima Kasih Orang Tapah

Tengahari tadi aku memulakan perjalanan mencari rezeki ke KL. Dua hari sebelum bertolak aku dah pastikan yang motor aku dalam keadaan perfect dan hensem. Minyak hitam, plug, tayar, bla3..Ok semua dah setting baik, barang pun dah siap packing. Dengan restu dari mak bapak aku, aku pun mulalah bergerak.

Bagi kome yang ada baca entri2 sebelum nie, aku pernah buat pembedahan paling bahaya kat motor aku. Rasa cuak jugak bila nak bawak jalan jauh nie. Setelah rasa bosan dengan pemandangan highway, aku ambik keputusan untuk keluar ke Gopeng dan ikut jalan lama.

Perjalanan lancar tanpa sebarang masalah. Ada hujan gerimis yang manja2 menyejukkan cuaca. Sedang aku feeling melayan perasaan, tiba2 enjin motor aku mati. Masa tu aku kat Temoh, antara Kampar dan Tapah. Aku cuba godek2 enjin bagi sedap hati namun beliau tetap tak mau hidup. Jadi aku cuba tolak motor ke Temoh dan aku jumpa brader jual air kelapa kat tepi jalan. Beliau offer untuk tolong tolak motor aku dan aku pun setuju jela.


Setibanya di Pekan Temoh, brader tu terus bawak aku ke kedai motor yang boleh dipercayai. Malangnya kedai tu tak dapat nak buat pape sebab enjin motor aku dah jahanam. Tauke tu suruh bawak ke Pekan Kampar yang lebih besar dan lagi banyak barang. "Mampos nak kena patah balik pulak" keluh hati aku.

Sedang aku menangisi nasib, tiba2 sorang lagi brader yang tengah lepak2 kat kedai tu offer untuk bawak aku ke Kampar. Tanpa berfikir secara kritis tentu la aku terus setuju. Di Kampar beliau menunjukkan aku kedai yang best dan banyak barang spare part. Tapi esok baru motor aku boleh siap. Sekali lagi beliau tumpangkan aku tumpang balik ke Tapah dan disana aku berjumpa dengan member aku.

Serius aku terharu dengan kebaikan mereka. Brader tu tolong aku dengan alasan "dulu aku pernah jadi macam ko, aku tau camna rasanya motor rosak kat jalan..."

Terima kasih orang Tapah. Tak terbalas budi baik kome semua...

4 tahun berjuang, akhirnya beliau kecundang..

No comments: