klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Saturday, September 17, 2011

Siri Barang-Barang Legend #2 : Gameboy Advance

 gameboy aku sebijik macam nie. memang barang rare


Masa zaman orang tengah seronok layan playstation dengan dreamcast, aku lebih teruja dengan mainan bernama Gameboy. Bagi aku gameboy nie mudah dan boleh dibawak ke mana-mana. Hatta semasa berak sekalipun. Jadi berbekalkan keazaman yang tinggi aku mula mengumpul duit untuk membeli barang idaman.

Harga gameboy masa tu dalam RM 360. Aku ambik masa setahun untuk kumpul tapi malangnya masih tak cukup. Dengan kuasa veto yang ada pada aku sebagai anak sulung, aku mengepau duit adik2 sambil menerangkan kepada mereka kelebihan gameboy berbanding belajar. Akhirnya duit pun dah cukup. Aku naik basikal ke pekan Kangar sejauh lebih kurang 5km ke kedai idaman.

Gameboy memang menjadi kegilaan kami adik-beradik masa tu. Walaupun harga game dia mahal nak mampus dan guna bateri AAA pulak tu, kami tabah mengharungi segala rintangan. Apa dah jadi kat gameboy aku sekarang? Entah la. Tapi kegigihan kami adik-beradik untuk mengumpul duit demi mendapat barang idaman tetap kekal sampai sekarang.

No comments: