klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Friday, November 18, 2011

Malaysia vs Haiwan Mitos


1. Kita kembali lagi bersama ulasan yang pasti menjanjikan kelainan diantara perlawanan Harimau Muda menentang haiwan mitos, Garuda. Boleh dikatakan agak epic kerana kita terpaksa berlawan dengan haiwan legenda. Ingat senang ke?

2. Seperti yang dijangka, lautan merah membanjiri Gelora Bung Karno. Provokasi terhadap pemain Malaysia bermula dari nyanyian lagu Negaraku. Memang panas. Merah macam neraka.

3. Malaysia menyerang dari awal permainan dan mempamerkan persembahan bertenaga liar seperti disuntik steroid. Langsung tak terjejas dari provokasi Indon. Telinga deme kena sumbat dengan kapas agaknya.

4. Syahrul Azwari yang menggantikan Kechik nyata berbaloi walaupun aku lebih suka stail permainan Kechik. Larian solo Syahrul dari tepi membawa kepada gol pertama. Arghhh kami yang tengok bola kat opis meraung hysteria melihat gol beliau. Indon? Senyap.

5. Second half menyaksikan permainan Indon lebih tersusun. Banyak percubaan yang Indon yang gagal disempurnakan oleh Awang Hitam mereka. Ohh bukan sekadar awang hitam. Ada juga Ferdinand, Lucas, Bonai, Yericho, Diego. Malaysia vs FIFA All-Star.

 hitam-hitam si gurusamy, hitam lagi pemain garuda.

6. Walaupun ramai player EPL yang bermain untuk Indon, Malaysia masih gagah bertahan hingga wisel penamat. Rasanya Malaysia tak payah menang emas pun takpe dah. Menang dengan Indon nie macam menang Piala Dunia bagi aku. Bukan sekadar menang bola, tapi menang moral. Itu yang penting sebenarnya.

1 comment:

May Maisarah said...

whoaaa! terbaeklah pengulas sukan ni! =))