klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Monday, November 28, 2011

I Am Single

"Ko takde awek ke? Ahh tipu la.."

"Tak bosan ke wei takde awek"

"Bahaya tau mike takde awek nie. Nanti deme ingat mike tu songsang"

Begitulah kata-kata 'semangat' yang aku dapat setiap kali orang tanya pasal status aku. Yup aku takde awek. Aku selesa hidup sorang-sorang. Ada masalah ke?

Dulu aku memang pernah ada somebody. Beliau la tempat aku meluahkan perasaan dan mencurahkan kasih sayang (perghh ayat). Tapi apa boleh buat takde jodoh kami. Nak salahkan sape-sape pun tak boleh sebab semua orang ada buat silap. Maybe silap aku yang banyak kot.

Pernah jugak masa aku kapel dulu aku terpikir, apa rasanya hidup single nie? Aku dulu lama, 5 tahun lebih beb kitorang kapel. Bila dah single nie, ada banyak jugak kelebihan yang aku dapat. Antaranya :

1. Kredit henpon aku mengalami saving yang sangat-sangat ketara. Dulu 2-3 hari sehari topup. Paling busuk seminggu sekali. Sekarang 2 minggu sekali jek.

2. Wang aku jugak tidak habis dikeluarkan untuk si dia. Biasa la dulu gentlemen semua benda nak kita bayar. Betul tak?

3. Aku bebas keluar ke mana-mana saja tanpa perlu melaporkan pergerakan keluar masuk kepada si dia.

4. Biasa la pompuan hati kapas, mudah terasa. Suka merajuk. Aku memang tak reti pujuk-pujuk orang nie.

5. Penampilan? Err takde perubahan kot. Kadang-kadang masa kapel dulu aku serabai jugak. Sekarang pun sama jugak. Hehehe.

Jadi sebenarnya, hidup single ni tak lah seteruk mana. Cuma terpulang pada seseorang tu macam mana nak adaptasi kehidupan dia. Ada orang yang suka berteman, ada yang suka sendiri. Hidup orang bujang!



p/s : sebenarnya aku dah bosan hidup single. sunyi.

No comments: