klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Saturday, November 26, 2011

Ditahan Polis

Seperti biasa selepas masuk kerja, mula-mula sekali mesti kena sarapan dulu. Ada banyak jugak kedai-kedai sarapan yang best kat Lenggong nie, lenkali aku review macam kat Ipoh dulu. Harini kami makan di lokasi baru, di Kampung Batu Dinding bersama Abg Heri dan Fikri.

Perjalanan dengan mengambil kereta memang dekat, kentut pun boleh dengar kalau menumpukan perhatian. Lauk kat sini sebenarnya biasa-biasa jek, yang heaven cikit sebab tak ramai orang kat sini. Dah habis makan kitorang pun blah sambil bergelak ketawa. Bau orang kentut masih boleh dengar walaupun dah jauh kami melangkah.

Tengah aku seronok memandu tiba-tiba ternampak road block kat depan. Menggelabah la aku, dengan tak pakai seat belt hapanya. Abg Heri kat sebelah dok tarik-tarik selt belt dia yang sangkut. Aku takde tarik-tarik dah, nampak yang duit aku bakal melayang nanti....


Di depan polis, seperti yang dijangka aku ditahan. "Assalamualaikum cik.." Aku cuba buat-buat ramah.
Polis tu dah usha-usha aku semacam. Ingat aku tak pakai seat belt lagi.

"Waalaikumsalam..mintak lesen encik" Sambil mengeluarkan lesen aku cuba melihat-lihat baki duit aku dalam dompet. Sedih wooo.

"Ok, terima kasih. Encik boleh pergi sekarang" Eh, buat lawak ke polis nie ke aku salah dengar. Aku takde tunggu lama-lama terus aku pecut balik ofis. Murah rezeki aku pagi nie...

"Yang sebenornye aku dah jampi polis tu tadi. Tu yang dia tak saman hang" Gebang Abg Heri di pagi hari. Eleh, padahal dia yang paling gelabah tadi...

3 comments:

ShahzCudin said...

wao! polis tu respek kot sbb brani mati..keh3x

ShahzCudin said...

'berani mati' tu maksud die tak takot jumpe polis walaupun x pki seat belt..hihi

haadziq said...

hahaha..bleh jadi jgk la bro..