klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Monday, December 26, 2011

PERKASA Bantah Penggunaan Dakwat Kekal


Episod bangang bajet Perkasa berterusan apabila tindakan mereka membantah penggunaan dakwat kekal untuk pilihanraya umum akan datang. Kata Syed Hasan Ali iaitu setiausaha Perkosa eh Perkasa menyatakan bahawa "penggunaan dakwat kekal itu membawa negara ke belakang" dan percaya bahawa "ramai pengundi Melayu tidak akan keluar mengundi jika penggunaan dakwat kekal diteruskan. Adalah memalukan negara yang jauh lebih maju dari negara negara membangun lain mahu menggunakan dakwat kekal dlm PRU

Jawapan aku :

Bodoh dan bangang. Pembangunan negara diukur dari segi dakwat ke? Berbanding sistem biometrik yang boleh dimanipulasi, penggunaan dakwat kekal terbukti dapat menghalang pengundian berulang. Malah dengan kos lebih murah. Baik guna benda murah yang terbukti berkesan dari benda mahal yang tak kompem jadi ke tak. Tolong jangan jadi bangang.

Melayu taknak keluar mengundi? Kenapa pulak? Dakwat tu ada najis ke hapa. Negara-negara Islam yang lain dah banyak pakai la beb. Bangang melantun.

Kata Perkasa lagi...

"Perkasa percaya gesaan untuk penggunaan dakwat kekal ini adalah dari pihak yang sebenarnya tidak mahukannya juga tapi oleh kerana ini cara untuk membuatkan orang Melayu dan Islam tidak mahu keluar mengundi, mereka usahakan juga gesaan”. 

 Jawapan aku :

Ini sesungguhnya memang takde point lain dah nak bangkang. Sikit-sikit dengan alsan melayu, alasan Islam. Kemon la beb, orang lain berani nak berubah mengapa kita taknak? Bagi aku selagi benda nie tak haram, apa salahnya cuba. Kalau dah betul tak berkesan jangan buang dah. Orang Bota cakap try and error.

Al-mangkuki....

yeaaahhhh!!!

No comments: