klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Friday, December 16, 2011

Memilih Bini Baru

Orang cakap nak bina masjid nie memang banyak dugaan. Dugaan dan cabaran yang paling beso untuk aku mestilah memiliki kewangan yang kukuh dan stabil. Alhamdulillah aku dapat bonus 2 bulan gaji. Terkejut gak. Aku masih lagi tersenyum sampai sekarang. Masa kome baca nie pun aku tengah senyum lagi. Siyes tak tipu.

Apa yang kita nak buat dengan duit banyak-banyak nie? Kahwin la apa lagi. Aku sebenarnya menghadapi dilema dalam memilih dua calon yang sesuai. Harap keme-keme sekalian boleh membantu teman menyelesaikan masalah ini.

Calon 1 : Modenas GT 128

gambo pinjam dari google. 

Kelebihan :
1) Motor baru. Enjin insyaAllah tiada masalah.
2) Laju. Top speed boleh lawan LC ( deme yang kabo)
3) Lawa. Lawa kot. Sapa cakap tak lawa dia gila.
4) Bukan dalam kategori motor panas. 

Keburukan :
1) Rasanya tak mampu nak beli cash. Kena hutang kot.


Calon 2 : Yamaha SS Two 110

juga ihsan google

Kelebihan :
1) Murah gila. Boleh bayar cash sambil korek hidung.
2) Bunyi ekzos dia paling sedap dan seksi.
3) Bentuk dia klasik tapi nampak gagah. Macam Aaron Aziz.
4) Laju jugak.

Keburukan : 
1) Motor lama. Kena pandai cari yang betul-betul elok.
2) Pakai 2T. Orang kaya je pakai 2T nie.
3) Agak-agak bawak Ipoh-Lenggong selamat tak?

Kome rasa mana yang sesuai jadi bini aku?

p/s : jangan bagi cadangan suruh angkat kereta. Aku masih sayangkan Kelisa Turbo aku.

3 comments:

Anonymous said...

bli y no 3 la

gadis pink said...

Lawa weh no 1 tuh..
Aku setuju kalo ko nak wat bini..
Aku ponn nak berlakikann myvi extreme wane kuning.. ngeee~~

haadziq said...

anon : no 3 blm ada calon lg..

emi : ko suka no 1 ke no 2?