klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Saturday, December 24, 2011

Ulu Kinta Terkenal Di Mata Dunia

Tahun : 2005
Lokasi : SMKA Sultan Azlan Shah, Bota

Terdapat satu subjek maut yang perlu ditempuhi oleh kanak-kanak genius iaitu Matematik Tambahan ataupun lebih mesra dengan panggilan Add Math. Pada tahun tersebut, kami telah menerima kedatangan seorang guru baru yang dikatakan pakar add math seantero Perak iaitu Cikgu Mat Nor. Macam biasa bila hari pertama cikgu mengajar, mesti la dia nak berkenalan dengan semua murid-murid dia kan. Lalu kami pun memperkenalkan diri masing-masing.

Punya la power cikgu nie, bila dia tanya sorang-sorang duduk kat mana dia boleh kenal lokasi serta tempat-tempat yang berhampiran. Sampai kawan aku yang duduk jauh di Gerik pun beliau boleh tahu lokasi malahan kenal pulak dengan ketua kampung. Tapi aku yakin yang beliau mesti takkan dapat detect kawasan Ulu Kinta.

"Nama saya bla...bla...adik beradik bla..bla...Saya duduk di Perumahan Awam 2, Ulu Kinta" tutur aku dengan keyakinan yang tinggi bahawa beliau tak tau di mana Ulu Kinta.

" Ooo..RPA yek? depan kem polis kan?" balas Cikgu Mat Nor dengan yakin. Umpama membalas smash.

" Err..haah..haah..Betul la tu.."

Tak sangka Ulu Kinta sangat terkenal....