klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Saturday, October 29, 2011

Movie Review : In Time


Semasa semua orang tengah kalut nak tengok Real Steel, aku ambil keputusan untuk tengok cerita nie. Sebenarnya aku tak tau pun tentang kewujudan cerita nie, sejak kena posting ke Lenggong nie hubungan aku dengan dunia luar macam terganggu cikit. Pilihan aku memang tepat. Cerita ini langsung tak mengecewakan daku.

Dalam cerita ini, masa adalah segala-galanya. Kalau kita sekarang cakap "time is money" tapi buat bodoh jek, dalam cerita ini masa sememangnya emas yang amat bernilai. Masa adalah currency, dan umur kita dikira berdasarkan masa. Tak paham? Macam nie, selepas umur 25tahun, wajah manusia akan kekal pada umur tersebut dan countdown masa akan bermula. Nak topup masa melalui kerja atau nak mulia cikit, boleh rompak masa dari orang lain. Masa akan berkurangan apabila kita membeli barang atau perkhidmatan. Contohnya ayor kopi 5 beharga 5 minit, dan tambang masa berharga sejam.

Jadi apa yang watak utama buat dalam cerita nie? Beliau cuma pekerja marhaen biasa yang hidup cukup2 makan tetapi ditakdirkan mendapat tambahan 100 tahun usia dari seorang lelaki yang jemu hidup kerana terlampau banyak usia.Apa yang beliau lakukan terhadap umur tersebut? Apa kaitan Amanda Seyfried dengan beliau? Yaa..saspen seperti biasa la kan.

Cerita nie memang best dan super awesome. Cukup untuk menyedarkan aku bahawa masa yang kita ada sekarang cukup bernilai dan sesungguhnya hidup kekal lama tak semestinya menjanjikan kebahagiaan. Aku sangat-sangat mengesyorkan cerita nie kepada kome-kome sekalian. Aku bagi rating 4/5.

Amanda Seyfried memang hot.

4 comments:

Anonymous said...

woowww menarik:)

haadziq said...

sgt2 menarik..dah tgk ke? kalo blm kna tgk..wajib!

Ezad Skytech said...

kenapa aq tak pernah tahu ye pasal citer ni...haha~

haadziq said...

ak pn baru tau bro..haha