klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Tuesday, October 11, 2011

Movie Review : Johnny English Reborn


Rasanya belum terlambat lagi kan nak review cerita nie? Mintak maaf kalau aku lambat tengok sebab aku memang teramat-amat bz minggu lepas dan minggu nie. Semalam baru ada masa nak tengok selepas bosan merayau-rayau di Mines. Hehehe.

Sebagai kanak-kanak yang membesar dengan menonton Mr. Beans, aku memang takkan lepaskan peluang untuk menonton filem dia pulak. Cerita mengisahkan tentang Johnny English yang dibuang kerja telah pergi bertapa di tokong Shaolin dan belajar Ilmu Telur Besi. Dia akhirnya dipanggil kembali untuk menyiasat komplot pembunuhan untuk membunh Perdana Menteri China.

Apakah cabaran yang bakal dihadapi oleh Johnny? Siapakah musush sebenar yang cuba untuk membunuh PM China? Adakah Ilmu Telur Besi yang dipelajari mampu untuk membantu beliau? Rasanya ramai yang dah tengok kot. Aku je yang lambat. Kalau belum lagi aku cadangkan kome pergi tengok laju-laju.

Cerita memang kelakar. Tak berhenti-henti aku gelak dari mula. Makcik Cina pembunuh pun memang horror. Watak dia sangat menakutkan. Nak bintang? Aku bagi 5/10. Cukup tak?

No comments: