klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Sunday, October 2, 2011

Budaya Melatah Dalam Masyarakat Melayu

Gila serius tajuk entri aku nie. Bila aku sendiri baca pun rasa cam nak melatah. Baru2 nie kat Astro ada tayang cerita Mat Latah. Dia punya melatah yang memang yarabbi punya tahap melatah mengingatkan aku dengan Dr Tuah Iskandar Al-Haj. Tak kenal? Mesti kenal kan.

Dr Tuah pernah cakap yang budaya melatah nie cuma ada pada masyarakat melayu saja. Bio betik? Pengalaman beliau semasa mengembara ke pelbagai negara ke seluruh dunia mendapati budaya latah tak wujud dalam masyarakat seantero dunia melainkan melayu. Ajaib kan?

eh mak ko rimau eh mak ak rimau jgk..cak pong cak pong..

Bagi aku kalau betul la latah nie penyakit orang melayu, kita kena berbangga tau. Cuba kome pegi Amerika pastu buat orang sana melatah. Kalo deme pun melatah jugak takde la aku bangga. Baik aku jadi orang Amerika jek.

2 comments:

sarah hanafiah said...

kalau laki hensem melatah sempoi dak hahaha

haadziq said...

sempoi la..len dari yg len..hehe