klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Friday, October 28, 2011

Final Piala Malaysia 2007

Final Piala Malaysia tahun 2007 membabitkan pertemuan antara pasukan Perak dan Kedah. Kedah pada zaman itu teramat kuat dan legend. Tapi Perak tak kurang handalnya dengan duo paling berbisa, Khalid Jamlus dan Keita Mandjou. Sebab Perak dah lama tak ke final dan kebetulan aku belajar berhampiran dengan Lembah Klang, peluang menonton live di stadium tak aku lepaskan.

Setelah mengumpul beberapa rakan seperjuangan (semestinya orang Perak) kami mula berkumpul di Bukit Jalil seawal 4 petang. Kami agak bernasib baik sebab masih dapat tiket. Masa tu harga tiket RM 20 bukan macam sekarang haram mahal nak mampus. Suasana memang padat dan meriah. Sampai line telepon pun boleh bz. Susah nak calling2 masa tu.

Lepas je maghrib kami terus masuk ke stadium. Berdasarkan prestasi semasa aku sangat yakin yang Kedah bakal tersungkur. Khalid Jamlus memang fenomena masa nie. tetapi malangnya aku mula menghidu bau2 lawak apabila melihat Khalid Jamlus mula diusung keluar padang dan digantikan Ahmad Fakri Shaarani. Lebih malang lagi apabila melihat Keita Mandjou turut diusung keluar padang.

Sudahnya Perak tewas 3-0. Penyokong Perak yang kecewa mula meninggalkan stadium seawal mungkin untuk mengelakkan kesesakkan. Lebih2 lagi kami yang menaiki LRT nie. Agak terhibur jugak la melihat suasana dalam LRT yang penuh dengan orang dan loghat Perak. Hilang cikit rindu kat kampung.

Lepas turun dari LRT kami lepak di kedai mamak dengan masih memakai jersi Perak. Meja belakang kami ada beberapa orang penyokong Kedah. Apa yang deme bisikkan dan gelak2 masa tu tak tau la. Celaka....

anak perak pertama bermain di barca. dengo kabo Cikgu Jan panggil dia balik musim depan

7 comments:

Anastasyea said...

Menang kalah kan adat permainan .. =)

www.anastasyea.com

haadziq said...

betul3..=) tp terkilan gk sbb kalah..huhu

szuhaini said...

pape pon kita tgk n9 vs ganu pulak..hehe :)

haadziq said...

yearghh..kejor yob kejor! eh silap..

Daddylicious said...

biasala tu lain kali cuba lagi...:)

Eera Shera said...

sokong nogori yo..bagos2..hehe

haadziq said...

dadylicious : cuba lg tu yg xtau bile..

eera : mst kna skong nogori..jgn derhaka kt tmpt blaja..hehe