klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Wednesday, December 15, 2010

glory glory Malaysia!



abg hensem yg membuat player2 vietnam gigit jari

perlawanan separuh akhir pertama malaysia vs vietnam menyaksikan malaysia berjaya menundukkan vietnam 2-0 hasil jaringan abg safee sali. secara keseluruhan malaysia bermain dgn penuh bergaya tadi. penyerang2 malaysia yg sebelum ini malu2 di depan gol telah membuktikan yg mereka jgk berbisa. penyokong2 nyata memberikan tonik tambahan buat pemain2 malaysia. dah lama xnampak pemandangan stadium yg penuh macam nie. last skali penuh yg aku ingat ms final pestabola merdeka. tahun bape ntah,aku nie short term memory sikit..

gol pertama aku terlepas sebab tgh sonok lipat baju masa tu.hehe. yg aku perasan rembatan dari safee sali gagal ditangkap kemas oleh penjaga gol vietnam. boleh tahan abg safee nie walaupun kadang2 nampak cam berat ckt. aku memang salut habis dekat kunalan,norshahrul, dgn amirulhadi.kelam kabut defend vietnam sebab dorang nie.

gol kedua pun drpd abg safee balqis jgk. hasil bola muntah yg dapat disumbat dgn jaya nya oleh beliau. ada byk lagi percubaan2 menarik drpd malaysia,antaranya tandukan padu abg safee yg offside. vietnam pun tak kurang ganasnya,ada je percubaan2 bahaya dorang tapi nk buat camna keeper apek malaysia power sgt. agaknya messi jumpa dia pun boleh gigit kuku. overall, aku memang berpuas hati dgn game tadi. terima kasih malaysia,maaf la tak dapat pergi stadium..semoga berjaya di vietnam!

No comments: