klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Saturday, February 12, 2011

anjing yang penyayang

sejak aku mula koje(praktikal) kt baitulmal nie, dah macam2 pengalaman hensem dan menarik yang dah aku lalui. antara pengalamn paling menarik ialah mengikut pegawai bertugas pergi menyiasat. haa..ingat baitulmal nie takde siasat2 ke? kitorang pun macam polis jgk tau.

siasatan yang dijalankan bertujuan untuk memastikan bahawa pemohon adalah betul2 susah dan layak menerima bantuan zakat. kalau org senang pun boleh dapat jgk, memang haram la hukumnya..

jadi, pada suatu pagi yg ceria, aku pun pergi la menyiasat utk permohonan bantuan modal bersama pegawai bertugas. setelah mencari2 rumah beliau hampir setengah jam. akhirnya rumah yang dicari pun bertemu. pagar bertutup, tapi pintu rumah terbuka.

"assalamualaikum..." takde orang.
"assalamualaikum..." masih takde orang jawab.
"ASSALAMUALAIKUM!!!" aku dah hampir nk pecahkan pagar dia dah nie.

woff!!woff!!woff!! ya rabbii..anjing rumah sebelah yang jawab salam sambil cuba nak menyerang kami..

aku kaget sekejap. aku memang ada pengalaman xbes dengan anjing nie. tapi aku kena cuba halau2 jgk. insiden xbes nie berjaya dileraikan oleh tuan rumah sebelah. sempat jgk kitorang ceramah dia cikit.

ok, balik ke cerita asal, mana tuan rumah? aku yg dah bengang pun terus je bukak pagar rumah dia. rupa2nya beliau tengah rilek2 menonton tv kat ruang tamu.

masa nie memang muka aku dah jadi macam harimau...

4 comments:

manusia biasa said...

gler poyo ko ni ziq....

haadziq said...

eh biar la..nie kan blog aku..huhu

manusia biasa said...

ziq... ak dtg nilai weeknd nih..
nape ipoh bkn kt nilai eh.. :P

haadziq said...

sbb dia nk soh ko drive lg 250km ke ipoh..haha