klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Tuesday, November 29, 2011

Gambar Lucah #2

Pelampung paling selamat


cara terbaru elakkan menangis masa potong bawang


aku nak try letak ayor coke la..


jgn salah paham. mereka ada krisis identiti


ceramah parti politik terbesar di India...


janji ada..kereta kome ada???


Monday, November 28, 2011

I Am Single

"Ko takde awek ke? Ahh tipu la.."

"Tak bosan ke wei takde awek"

"Bahaya tau mike takde awek nie. Nanti deme ingat mike tu songsang"

Begitulah kata-kata 'semangat' yang aku dapat setiap kali orang tanya pasal status aku. Yup aku takde awek. Aku selesa hidup sorang-sorang. Ada masalah ke?

Dulu aku memang pernah ada somebody. Beliau la tempat aku meluahkan perasaan dan mencurahkan kasih sayang (perghh ayat). Tapi apa boleh buat takde jodoh kami. Nak salahkan sape-sape pun tak boleh sebab semua orang ada buat silap. Maybe silap aku yang banyak kot.

Pernah jugak masa aku kapel dulu aku terpikir, apa rasanya hidup single nie? Aku dulu lama, 5 tahun lebih beb kitorang kapel. Bila dah single nie, ada banyak jugak kelebihan yang aku dapat. Antaranya :

1. Kredit henpon aku mengalami saving yang sangat-sangat ketara. Dulu 2-3 hari sehari topup. Paling busuk seminggu sekali. Sekarang 2 minggu sekali jek.

2. Wang aku jugak tidak habis dikeluarkan untuk si dia. Biasa la dulu gentlemen semua benda nak kita bayar. Betul tak?

3. Aku bebas keluar ke mana-mana saja tanpa perlu melaporkan pergerakan keluar masuk kepada si dia.

4. Biasa la pompuan hati kapas, mudah terasa. Suka merajuk. Aku memang tak reti pujuk-pujuk orang nie.

5. Penampilan? Err takde perubahan kot. Kadang-kadang masa kapel dulu aku serabai jugak. Sekarang pun sama jugak. Hehehe.

Jadi sebenarnya, hidup single ni tak lah seteruk mana. Cuma terpulang pada seseorang tu macam mana nak adaptasi kehidupan dia. Ada orang yang suka berteman, ada yang suka sendiri. Hidup orang bujang!



p/s : sebenarnya aku dah bosan hidup single. sunyi.

Sunday, November 27, 2011

7 Minit Yang Menyakitkan Hati

Kalah 3-2 lepas leading 2-0 memang aku tak boleh terima. Lagi aku tak boleh selang gol yang terlalu pantas. Paling tak logik sekali kita lawan dengan 10 orang woi.

Kamilah bintang..eh kamilah 3 sekawan pahlawan pedang impian..

Man Utd vs Kota Bharu Bersatu

Dah lama rasanya tak tengok bola omputih nie, sejak dari demam rakyat Malaysia dengan bola sukan SEA. Malam tadi berlangsungnya perlawanan getir antara kelab paling power didunia (Man Utd) menentang pasukan Kota Bharu Bersatu (Newcastle United). Apa yang ada pada perlawanan ini?

2. Kesebelasan utama United terutamanya bek sudah kembali kepada asal. Banyak adik-adik tak dapat main macam Wellbeck, Anderson, dan Cleverley. Perlawanan rancak dan penuh aksi kungfu. Sungguh banyak kad yang dilayangkan.

3. Memperkenalkan pengganti kepada Barton, iaitu Hatem Ben Arfa. Beliau memang samseng semalam. Sebijik macam abang beliau si Barton. Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke Ben Arfa...

4. Gol Man Utd aku terlepas sebab ada hal di tandas. Hampas ubi betul. Tapi gol penyamaan Newcastle memang tak patut. Mana kena woi, Ferdinand tackle bersih. Teka la sape yang berguling sampai dapat penalti tu? Yaa..Ben Arfa.

saat-saat sebelum Ben Arfa bergolek keriangan...

5. Keeper Newcastle memang awesome. Letih beliau menahan amukan Man Utd lepas Jonas kena kad merah. Dia tahan sana, tahan sini. Kenapa la aku letak dia kat sub dalam team fantasy aku...

6. Full time. 1-1. Memang tak patut.

Saturday, November 26, 2011

Ditahan Polis

Seperti biasa selepas masuk kerja, mula-mula sekali mesti kena sarapan dulu. Ada banyak jugak kedai-kedai sarapan yang best kat Lenggong nie, lenkali aku review macam kat Ipoh dulu. Harini kami makan di lokasi baru, di Kampung Batu Dinding bersama Abg Heri dan Fikri.

Perjalanan dengan mengambil kereta memang dekat, kentut pun boleh dengar kalau menumpukan perhatian. Lauk kat sini sebenarnya biasa-biasa jek, yang heaven cikit sebab tak ramai orang kat sini. Dah habis makan kitorang pun blah sambil bergelak ketawa. Bau orang kentut masih boleh dengar walaupun dah jauh kami melangkah.

Tengah aku seronok memandu tiba-tiba ternampak road block kat depan. Menggelabah la aku, dengan tak pakai seat belt hapanya. Abg Heri kat sebelah dok tarik-tarik selt belt dia yang sangkut. Aku takde tarik-tarik dah, nampak yang duit aku bakal melayang nanti....


Di depan polis, seperti yang dijangka aku ditahan. "Assalamualaikum cik.." Aku cuba buat-buat ramah.
Polis tu dah usha-usha aku semacam. Ingat aku tak pakai seat belt lagi.

"Waalaikumsalam..mintak lesen encik" Sambil mengeluarkan lesen aku cuba melihat-lihat baki duit aku dalam dompet. Sedih wooo.

"Ok, terima kasih. Encik boleh pergi sekarang" Eh, buat lawak ke polis nie ke aku salah dengar. Aku takde tunggu lama-lama terus aku pecut balik ofis. Murah rezeki aku pagi nie...

"Yang sebenornye aku dah jampi polis tu tadi. Tu yang dia tak saman hang" Gebang Abg Heri di pagi hari. Eleh, padahal dia yang paling gelabah tadi...

Sunday, November 20, 2011

Duit Claim

Sebagai pekerja kerajaan yang berjawatan rendah dan bergaji kecil, duit claim umpama bonus bulanan yang cukup bermakna bagi kami. Walaupun nilainya kecil, tapi dapat lepas topup dan minyak keta pun alhamdulillah..

Bulan nie aku punya claim RM 890. Nampak macam heaven kan? Tetapi selepas ditolak duit kereta yang rosak RM 700, tolak hutang RM 100, bakinya aku dapat rm 90 sahaja.

Alhamdulillah....

sebagai renungan bersama...

Friday, November 18, 2011

Malaysia vs Haiwan Mitos


1. Kita kembali lagi bersama ulasan yang pasti menjanjikan kelainan diantara perlawanan Harimau Muda menentang haiwan mitos, Garuda. Boleh dikatakan agak epic kerana kita terpaksa berlawan dengan haiwan legenda. Ingat senang ke?

2. Seperti yang dijangka, lautan merah membanjiri Gelora Bung Karno. Provokasi terhadap pemain Malaysia bermula dari nyanyian lagu Negaraku. Memang panas. Merah macam neraka.

3. Malaysia menyerang dari awal permainan dan mempamerkan persembahan bertenaga liar seperti disuntik steroid. Langsung tak terjejas dari provokasi Indon. Telinga deme kena sumbat dengan kapas agaknya.

4. Syahrul Azwari yang menggantikan Kechik nyata berbaloi walaupun aku lebih suka stail permainan Kechik. Larian solo Syahrul dari tepi membawa kepada gol pertama. Arghhh kami yang tengok bola kat opis meraung hysteria melihat gol beliau. Indon? Senyap.

5. Second half menyaksikan permainan Indon lebih tersusun. Banyak percubaan yang Indon yang gagal disempurnakan oleh Awang Hitam mereka. Ohh bukan sekadar awang hitam. Ada juga Ferdinand, Lucas, Bonai, Yericho, Diego. Malaysia vs FIFA All-Star.

 hitam-hitam si gurusamy, hitam lagi pemain garuda.

6. Walaupun ramai player EPL yang bermain untuk Indon, Malaysia masih gagah bertahan hingga wisel penamat. Rasanya Malaysia tak payah menang emas pun takpe dah. Menang dengan Indon nie macam menang Piala Dunia bagi aku. Bukan sekadar menang bola, tapi menang moral. Itu yang penting sebenarnya.