klik sini kalau berani!

kome hensem tapi takde ipad. nah ambik la!

Tuesday, July 27, 2010

Moh Test Keyboard Kome!



Hari tu teman dah kabo cara2 nak cek keaslian henpon, Kali nie teman nak kabor pulak cara untuk menguji keyboard kome. Mudah je, Semudah bernafas menggunakan hidung. Sila ikuti langkah2 berikut:

1. Buka notepad kat komputer kome.
2. Tekan dan tahan tombol shift kiri dan shift kanan.
3. Taip perkataan “the quick brown fox jumps over the lazy dog”. (Ingat tombol shift kiri dan shift kanan jangan di lepas).
4. Lihat apakah tulisan yang keluar lengkap sesuai dengan kata-kata di atas atau ada huruf yang hilang.
5. Semakin banyak huruf yang tak keluar, maka semakin buruk kualiti keyboard kome.

Haa..ape he kena tulis ayat di atas tadi kan? Ape yg spesel nye? Sebab ayat di atas tadi mengandungi huruf yg biasa digunakan dan ditaip.

Power ke keyboard kome?

Friday, July 16, 2010

Semester Baru

Sem baru da mula dah. Last sem aku kat sini sebelum ke latihan industri. Boleh tahan jugak la subjek2 sem nie, memang mencabar minda dan buah pinggang. Haadziq, tabahkan hati..dah nak abis dah..

Thursday, July 1, 2010

Menyentap Jiwa Beb

tiba2 aku teringat pasal lagu yg cukup femes masa aku sekolah menengah dulu,drpd band ACAB. tajuknya "fight for your right". lagu nie memang menyentap jiwa raga aku,xtau la kenapa..memang best la..enjoy..


I am really sad last night
See the stupid in your head
Acting like a pussy
Killing all the guts you got
You don't even fight when your enemy not satisfied
You think about disaster
But all you do is crying all night


Hey you, where, your guts
Things won't change if you keep on fighting all night
Hey you, where, your guts

Fight for your right

Saturday, June 19, 2010

sandiwara raya yg penat

masa tu aku tahun 1.biasa la menjelang raya benda yg paling org cari mst la tiket raya kn,bagi golongan mcm aku nie la.akhirnya setelah berhempas pulas aku berjaya jgk mendapatkan tiket.tiba2 teringat plk kenangan kt matrik dlu aku terpaksa menaiki bas lompat dari perlis ke ipoh.huhu

"nie tiket adk yek,KL - ipoh, xx hb 20xx, pukul 1 ptg, hentian duta ye"kata akak tu dgn peramah sambil menghulurkan tiket.seksi btl akak nie,abis pahala puasa aku masa tu.

"eh,kenapa hentian duta plk kak,bukan pudu ke?"sebagai org yg baru kenal KL,duta amat asing bt aku.mane aku nk cari da...biasa aku ke pudu jek.

"biasa la dik musim raya nie,bas ke utara mmg behenti kt duta,gud luck!" aku dpt lihat ngan mata hati aku yg akak 2 gelakkan aku.ceit.mana la aku nk cari duta nie.nasib bek tiket aku minggu dpn,ada masa utk aku bertanya org.

"oo..duta senang je ziq,ko nek LRT turun kt stesyen xxx,kt bawah tu la hentian duta" balas sepupu aku melalui sms.dia nie mmg org KL sejati walaupun lahir pakai mak bidan.eh,senang je nk ke duta ek..kata aku dlm hati.

akhirnya masa yg ditunggu pn tiba,brg pn dah siap packing da,aku pn melangkah ngan yakin menuju ke luar.bayangan family da menari2 kt dpn mata aku.syahdu beb.setelah bertukar2 tren,akhirnya aku sampai ke destinasi."nie la duta kot.."pemandangan bas yg byk berlabuh semakin menguatkan telahan ku.aku semakin yakin.jam pun baru pukul 11 pagi,aku amek keputusan melepak2 je la.yela,da sampai destinasi kan..

pukul 1ptg..bas ke ipoh belum sampai2 lg.eh,what happen?aku mula risau,peluh jantan dah mula merintik.aku segera ke kaunter melihat jadual perjalanan bas.eh,kenapa xde ipoh?yg ada kuala lipis,temerloh dan byk lagi destinasi pantai timur.aku mula rasakan yg aku berada dlm crita bang bang boom skg nie.dgn muka yg tebal aku mengambil keputusan bertanya mkcik dgn muka yg paling baik dan bersih utk mengelakkan dia mengutuk aku.

"EH ADIK, YG NIE HENTIAN PEKELILING DIK,BUKANNYA JALAN DUTA.." sah aku sudah kena kencing dgn saudaraku sendiri.tanpa berlengah lagi aku segera menahan teksi ke hentian duta.rabak duit aku beb..malu.. embarrassing..penat..

Thursday, June 17, 2010

Pembedahan Paling Bahaya Kat Dunia



Cantik kan? Nie la motor kesayangan aku, Kriss 100 ataupun nama manja dia NCA5476. Dah banyak kenangan aku dengan moto nie, dekat 4tahun dah aku pakai masih gagah perkasa walaupun lembab cikit. Daripada Nilai ke Ipoh pun aku melenjan dengan dia la walaupun kena tinggal bertiang2 kat belakang dengan 125z member.







Dah dekat 4tahun kami hidup bersama, aku rasa nak ceraikan dia. Tak pun aku nk poligami,haha..Tapi dia merayu2 kat aku kata jangan lepaskan dia. Disebabkan hati aku nie lembut macam jeli aku pun setuju la, dengan syarat dia kena berubah jadi jelita dulu..







Maka bermula lah 1 operasi pembedahan yg dilakukan di hospital besar ulu kinta diketuai pakar bedah ternama Dr. Fadhli Haadziq (macam nama aku kan?) Pembedahan berjalan lancar dan mengambil masa lebih dari 8jam.





Haa..Nak siap dah nie..jeng3..




Akhirnya bini aku (Kriss 100 nie la) selamat jgk menjalani pembedahan yang paling bahaya kat dunia nie. Bertambah cantik dah beliau. Terus aku tak jadi nak ceraikan. Oh kriss ku, akan ku jagamu sampai tamat nyawamu..

kenduri lagi...


rombongan cik kiah



opss..ada org brani nk lawan ek..kuang ajo btl..

kenduri lagi.makan je aku yek.lokasi kali nie di air kuning,taiping..kampung mana pn aku xingat la.pakcik bongsu dlm family mak aku berkahwin dgn gadis pilihannya..makanan kt sini mmg bes,sedap sgt2.berselera sungguh ak makan sampai x tengok org sebelah..



tgk la lauk dia,meriah kan?mst kome rasa lapo kan..



walaupun ada awek cun menari2 kt depan aku masa nie mata ku tetap kat lauk2..haha



selamat pengantin baru cik paiz dan cik tazriana..semoga kekal ke anak cucu cicit..

Saturday, June 5, 2010

Cara Nak Check Henpon Kome Ori ke Idok.


Kome rasa henpon kome tu ori? Moh le kite cek same2..

1) Masukkan kod *#06#
2) Pastu kome akan dapat serial number 15 angka, cth:123456789012345
3) Tengok dekat no ke7 dengan no ke8,

-Kalau no ke7 & 8 adalah 02 atau 20, maknanya henpon itu dipasang di emirates dan yang paling hampeh serta bad quality.

-Kalau no ke7 & 8 ialah 08 atau 80, henpon itu berasal dari Germany dan quality nya ok(biasa jek)

-Kalau no ke7 & 8 ialah 01 atau 10 maknanya henpon kome berasal dari Finland dan quality nya baik.

-Jika no nya adalah 00 maka henpon itu berasal dr kilang asal dan mempunyai quality terbaek hanya dari ladang.

-Haa..Tapi jika no nya ialah 13, cepat2 la buang sebab henpon nie diperbuat di Azerbaijan dan langsung tak berkualiti serta merbahaya kepada kesihatan.

Oppsss..Lupa pulak nak kabo, khas untuk Nokia sahaja..

So, dari mane henpon kome? (^-^)